onsdag 27. juni 2018

Prisen for sol og finvær

27.6.18 Ankarsund

Førr ei natt, invadert av mygg ,og gudene vet hvor de kommer inn, men sannsynligvis rundt kjøleskap og andre åpninger.
Denne gjengen av ekle små kryp måtte ha en ondskapsfull flygeleder for alle fløy rett over ørene mine i hele natt bzzzz og enda mer bzzz,, og noen var helt BZZZZ, så et lite opphold og man tror at det er slutt, kjenner søvnen komme og da bzzzz bzzzz og atter bzzzz.

Enkelte satte seg på øret, andre i håret og jeg arme menneske trodde jeg kunne bli kvitt dem med å smekke til dem, det kunne blitt en sprengt trommehinne eller en lite hjernerystelse.

Forsøket på å trekke dyna over hodet, var en fiasko, det ble grusomt varmt og da var det å stikke bena ut fra dyna og du tenker, værsågod, forsyn dere, men hold dere unna ørene mine. De som tror det nyttet kan bare tro om igjen, bzzz bzzz bzzz.

Argsinnet sto som en vegg rundt meg.
Når jeg da endelig tenkte at nå har jeg utryddet dem, var svaret bzzzzz bzzzz bzzzz.

Da vi sto opp i morres var taket fullt av disse ekle små kryp, tror vi har fått dem i søpla alle sammen.
Jeg skal holde dere oppdatert på hvor mange myggstikk det ble i løpet av natta.

Tror vi forlater dette vakre stedet i dag og ser om vi kan finne en høvelig myggfri plass å parkere i natt som kommer.

Ha en myggfri dag alle mann alle.

Sissel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar