mandag 31. juli 2017

Som sagt, torsdag 13. e ho utålmodig så vi tar laust og kjør mot Vesterålen. På Sortland og kjøper blomster til kirkegården. Steller litt på graven til Sissels foreldre og  farfar.  Det er så kaldt at vi kunne trengt votter.
Videre til Holm hvor vi overnatter, ingen av slekta er på Holm så vi kjører videre mot Stokmarknes på fredag.
Veisperring på Holm, kyrne skal på beite

På Stokmarknes er det alltid koselig å være, derfor bestemte vi oss for å bli noen dager. Yngste datter skulle komme hjem på mandag med sin familie og vi ville gjerne hilse på.
Tirsdag dro vi videre, Sildpollnes ble stoppested. En koselig camping med en koselig vert.
Været var ikke så aller verst, sol, men ikke den store varmen. Onsdag regner det hele dagen så vi holder oss i ro.
Torsdag fortsetter vi mot det som var målet for turen, Hov på Gimsøya, hvor vi skal feire 70 års dagen til ei venninne.

Margaret 70 år

Flott feiring med store deler av familien hennes, pluss en del venner bl.a oss. Værgudene spilte absolutt på lag, nydelige dager og bespisning kunne forgå ute. Men feiring over tre daga tar på slik at søndag er vi klar for å dra videre.

Spiste lunsj på Alstad, Lofoten Feriesenter, kjempegod mat og en koselig plass med bl.a. camping.
Sissel har lenge hatt et ønske om å kjøre til Eggum og det gjør vi. En spesiell plass ut mot storhavet.
"Hodet" måtte beskues, er jo litt spesielt

Sånn...

....eller sånn

"Gjennom borga", etterlatenskaper fra krigens dager, en radar  som voktet Murmanskkonvoiene.

Tilbake til campingen på Alstad hvor gode venner fra Narvik (Åshild og Brigt) hadde parkert og vi hadde en koselig kveld sammen med dem.  På mandag dukket broder Thor-Sverre med frue opp og vi hadde en ny hyggelig kveld.
Tirsdag kjørte Thor-Sverre mot Kongsvik og Brigt mot Narvik, vi derimot kjørte til Ballstad.  Vi hadde våknet til tåke, men den lettet og vi fikk nydelig vær utover ettermiddagen og kvelden.

Onsdag ble det Sandvika Camping i Kabelvåg etter at vi hadde vært innom Henningsvær og kaoset der, mye biler, bobiler og folk overalt

Sandvika Camping i Kabelvåg.

Sissel hadde vært i kontakt med venner fra Harstad (Toris og Osvald) og de kom også til Sandvika. Nydelig vær og stappfull camping, og da er det bare å bli hvor du er.
Etterhvert dukket det opp flere kjenninger og vi serverte Innherredssodd til 4 + oss, ble en varm., koselig og lang kveld.
Lørdag kjørte vi videre, værmeldingen var ikke av det beste slaget så vi tenkte at det kunne være greit med noen dager i hjemmet.
Men vi kjørte ikke rett hjem, tok av til Hanøy og overnattet der.
Denne karen sto på fergekaia, "skrotnisse" ..... eller
Utpå natta kom regnet
...og det holdt det gående hele søndagen
Håper bondens åker trengte det, ellers er det jo helt bortkastet....

Søndag kjører vi hjemover, men stopper i Kanstadfjorden på hytta til Pia og Atle.
.....så får vi se kor lenge vi blir hjemme da.